..totesi miehenikin. Useasti olen aikonut, mutta on mennyt jotenkin meinaamiseksi koko elämä. Pää täynnä hyviä(?) suunnitelmia mutta taas se sama, liha ei liiku. Jotain struktuuria tarvittaisiin elämään ja etenkin sitten siinä pysymistä.

Toisaalta blogikirjoittamisessa on vaaransa, minkä totesi euroedustajanikin mennäviikolla. Sitä luulee kirjoittavansa epävirallista tajunnanvirtaa vähän vähemmällä harkinnalla ja tsädäm: saat kolme aukeamallista asiattomuutta niskaasi iltalehdessä. Oppia ikä kaikki, mutta kuitenkin niin kovaa koulua, että en sitä kenellekään toivoisi. Onneksi tämä blogi on vähemmän julkinen. Silti; ajat sitten olen hukannut tiedon siitä, kenelle olen osoitteen antanut - puhumattakaan siitä, että kelle se on muuten päätynyt. En ole aina muistanut mainita, että haluaisin itse osoitetta jakaa, ja toisaalta sukunikin on sen luonteinen, että tieto pakkaa leviämään kulovalkean tavoin ihan itsestään ;). Joskus harvoin se ärsyttää, yleensä kuitenkaan ei. JA ainahan on mahdollisuus aloittaa alusta ja laittaa koko juttu salasanan taakse. Sillä aikaa vetoan vapaaehtoisuuteen:

***KLIKKAA TÄMÄN VIESTIN ALLA KOMMENTOI-PANIKETTA. LAITA SEN JÄLKEEN NIMESI (ETU- TAI LEMPINIMI RIITTÄÄ) NIMI-KENTTÄÄN JA KIRJOITA HEP TAI MUUTA KOMMENTTILAATIKKOON. SITTEN VIELÄ KLIKKAUS KOMMENTOI-PAINIKKEELLE, NIIN MARITA ILAHTUU KOVIN***

Nyt siirryn seuraamaan vaalivalvojaisia. Tällä kertaa sain etsiä uudessa vaalipiirissä itselleni ehdokkaan, ja se oli aika jännittävää. Päädyin silti jälleen ihmiseen, vaikka tiedän vallan hyvin, että vaalitapamme vuoksi ääneni menee puolueelle. Minulle vaalit ovat aina henkilövaalit - vaikka näyttää tällä kertaa erittäin epätodennäköiseltä, että ehdokkaani pääsisi läpi. Silti olen sitä mieltä, että Marika Visakorpi olisi hyvä kansanedustaja. Palaan ehkä kommentoimaan tuloksia.

Edit. Mikä väsymys, mutta mikä kisa! Harvoin olen vaalituloksia seurannut tällä intensiteetillä! Hyvä Sauli, hyvä Juha Mieto! Henkilökohtaisesti olen eniten hyvilläni arvostelukyvystäni varsin lyhyellä harkinnalla: Marika sai vaalipiirissämme toiseksi eniten ääniä kristillisdemokraateista (ei ole Kankaanniemen voittanutta) ja sai näin varapestin.